اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

آیا اکنون در طراحی فرانسوی روان هستید؟

گران ترین خانه مسکونی در تپه های بِوِرلی .

گران ترین خانه مسکونی در تپه های بِوِرلی .

این خانه مسکوتی 23000 متر مربعی حیرت آور که در یک دماغه در همسایگی املاک گران قیمت تروسداله واقع شده است، رسما گران ترین خانه مسکوتی در تپه های بِوِرلی است. پروژه¬ی “1181 V Hillcrest Road” توسط طراحی +انجمن فروگیو توسعه یافت و در حال حاضر مالک آن یک میلیاردر سوئدی به نام مارکوس پرسون است، که به خاطر خلق بازی minecraft معروف است.
بر اساس مطبوعات رسمی منتشر شده از گروه جان آروئه، برخی از امکانات این عمارت بزرگ عبارتند از: اتاق شکلات، یک اتاق با 18 ردیف صندلی دارای پرده سینما، یک آشپزخانه فوق مدرن و یک میز ناهار خوری عقیق رنگارنگ 18 فوتی نفیس برای 24 نفر و وسایل میز ناهار خوری هر یک به ارزش 3700 دلار طراحی شده توسط روبرتو کاوالی. سه صفحه تلویزونی 90 اینچی با وضوح بالا چشم اندازهای وسیعی از لس آنجلس را از سقف تا صندلی راحتی طبقات پایین فراهم می کند، که به ویژه در شب بسیار هیجان انگیز است.
در داخل آن، شما قطعات هنری را کشف خواهید کرد که یک کپی برداری از موتورسیکلت جیمز دین (james dean) و ماشین مسلسل مادوس(Ma Deuce) از جنس ورشو است. با توجه به یک یادداشت رسمی، خانه دارای 8 اتاق خواب و 15 حمام است که همگی مجهز به توالت های Toto Neorest هر یک به ارزش 56000 دلار هستند: “مارکوس عاشق خانه شد، طراحی معاصر شیک آن و چشم اندازهای وسیع دیدنی آن که از مرکز شهر لس آنجلس تا اقیانوس آرام را دربر می گیرند.” نوشته شده توسط دِلوس رِیِر از دفتر شرکت شرمن اوکز. ” این حقیقت که خانه به صورت کامل با یک سبک عالی به اسباب مجهز شده نقطه فروش عمده¬ی دیگر برای او بود.در عکس زیر  دقیقا می توان زیبایی دکوراسیون داخلی این منزل را به وضوح دید.

 

 

+ نوشته شده توسط مهران در شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 14:37 | نظر بدهید

اشتباهاتی که ممکن است هر کسی در طراحی داخلی خود مرتکب می شود .

اشتباهاتی که ممکن است هر کسی در طراحی داخلی خود مرتکب می شود .

این برای همه اتفاق می افتد- شما در حال خرید هستید و لوازم دکوری خانگی فوق العاده ای را مشاهده می کنید. سریعا به این فکر می کنید، این در اتاق تلویزیون من عالی به نظر خواهید رسید.
البته، شما تسلیم یک خرید ناگهانی می شوید و با هیجان گنجینه ای که به تازگی یافته اید را به خانه می آورید- تنها برای اینکه ببینید چیزی که یک وسیله ایده آل به نظر می رسیده وقتی در جای خود قرار می گیرد زشت به نظر می رسد، و با این گفته رها می شوید: چه فکری می کردم؟ کجا اشتباه کردم؟
چیزی که بیشتر ما درک نمی کنیم این است که طراحی داخلی چشمان آگاه و زیرکی را می طلبد. ممکن است برای خرید بیرون باشیم و چیزی را که دوست داریم ببینیم، اما این لزوما به این معنی نیست که آن چیز در خانه ما عالی به نظر خواهد رسید. طراحان داخلی درک می کنند که چگونه رنگ، نورپردازی، اندازه اتاق، مقیاس، و چیدمان همگی روی نحوه¬ی به نظر رسیدن یک وسیله در یک اتاق تاثیر می گذارند و بیان می کنند که آیا آنها طراحی اتاق را می سازند یا خراب می کنند.
چندین اشتباه متداول وجود دارد که تقریبا هر کسی در طراحی فضاهای داخلی اش مرتکب آنها می شود. در اینجا ما به 10 تا از متداول ترین اشتباهات و نحوه اجتناب از آنها می پردازیم.با رعایت نکات فوق می توانید قدم بزرگی در زیباتر کردن دکوراسیون منزل خود بردارید.

1) مقیاس در طراحی داخلی
ما نحوه توضیح لیندا فلوید درباره مقیاس و تناسب در طراحی را دوست داریم، او می گوید” وقتی وارد یک اتاق می شوید، باید شبیه یک منظره شهری باشد… ترکیبی از ارتفاعات مختلف. شما هرگز نمی خواهید همه چیز در یک اتاق در یک سطح یکسان یا اندازه یکسان باشند. با اندازه ها/ارتفاعات مختلف در اسباب خود، چیدمان هنری و لوازم تزئینی پنجره ها این کار را انجام دهید.”
مقیاس، اشتباه شماره یک است که تقریبا هر کسی وقتی وارد طراحی داخلی می شود مرتکب می شود. این مورد شاید به این خاطر باشد که تزئین یک اتاق با مقیاس بی عیب و نقص چشمانی مستعد می طلبد. برخی از افراد چیزهای بسیار کوچکی را در اتاق می گذارند، به این ترتیب اتاق را شلوغ کرده و جایی برای فرود به چشم نمی بخشند و همین امر می تواند ضربه بزرگی به دکوراسیون اتاق خواب شما بزند.
در صورتیکه سایرین وسایلی بسیار بزرگ و حجیم قرار می دهند، که باعث می شوند اتاق پر از وسیله و کوچک به نظر برسد. راز مقیاس متناسب ترکیبی از اشکال، ارتفاعات و اندازه های متفاوت است. اگر فقط یک چیز وجود داشته باشد که به خاطر آن یک طراح داخلی استخدام می کنید، آن چیز کمک به تناسب و مقیاس است. با یک مقیاس مناسب، اتاق شما در مسیرش به سمت طراحی موفق تمام و کمال می شود.

 

2) قبل از خرید فروشگاه های مختلف را ببینید و برای پول خود برنامه ریزی کنید
همه ما مستعد خرید های ناگهانی هستیم. این طور نیست که بگوییم شما نباید چیزی را که سریعا به آن علاقه پیدا می کنید بخرید، اما فقط همواره این مورد را بپذیرید که شاید طوری که در ابتدا فکر می کردید مناسب نباشد.
قبل از اینکه به سراغ نمایشگاههای اسباب خانه بروید، بهتر است که طرح ریزی و بودجه گذاری خود را به خوبی انجام دهید. ابتدا، اتاق های شما نیاز دارند که سنجیده شوند. چیدمان و اندازه اسباب نیاز دارند که به طرز مناسبی طرح ریزی شوند. خوشبختانه ابزارهای چیدمان اتاق آنلاین بسیاری وجود دارد که رایگان بوده و استفاده از آنها آسان است.
با یک طرح ریزی انجام شده، به درون یک نمایشگاه بروید، این به شما کمک می کند که بدانید چه چیزی می خواهید و اطمینان می دهد که در محدوده برنامه ریزی شده برای بودجه خود باقی بمانید. پشیمانی خریداران یک احساس نامطلوب است، بنابراین ابتدا طرح ریزی کنید سپس خریداری کنید.

 

3) درخواست کمک و مشاوره طراحی داخلی کنید
حتی ماهرترین طراحان هم اشتباه می کنند. وقتی که ماه هاست در طراحی یک اتاق سر درگم شده ایم، معلوم کردن اشتباهاتمان می تواند دشوار باشد- بعضی اوقات یک اتاق به یک مجموعه چشم تازه نیاز دارد تا مشکلات را معلوم کنند.
درباره انتخاب رنگ، پارچه ها یا چیدمان اتاق از یک دوست تقاضای نظر صادقانه کنید. اگر امکان دارد، برای راهنمایی یک طراح داخلی را به کار بگیرید- شما مجبور نیستید که برای کل پروژه طراحی یک نفر را به کار بگیرید، چرا که طراحان بسیاری وجود دارند که به قیمت ساعتی کار می کنند. طراحان داخلی سرشار از نکات و ترفند های طراحی هستند که می توانند خانه شما را تغییر دهند.
اگر با نظر دوم مخالف هستید، آنگاه سومی را انجام دهید. گوش دادن به مشاوره به این معنی نیست که باید آنها را به کار بگیریم- طراحی خانه شما منحصرا متعلق به شماست و اگر آن را دوست دارید، آنگاه این تنها چیزی است که واقعا اهمیت دارد، درست است؟پس حتما برای دکوراسیون داخلی خود قبل از اینکه طرحی را بخواهید پیاده سازی کنید مشورت های لازم را از افراد متخصص دریافت نمایید.

 

4) چیدمان لوازم و کلکسیون ها
همه ما آنها را داریم- کلکسیون ها. به نوعی این با یک پرنده سرامیکی کوچک شروع شده و حالا شما کلکسیونی از پرنده ها با رنگ ها، اشکال و رنگ های مختلف دارید که در طول سالها گرد آوری کرده اید. راه درست برای نمایش یک کلکسیون مانند این چیست؟
خوب، اجازه دهید با یک روش نامناسب شروع کنیم، و اشتباهی که بیشتر ما مرتکب می شویم- پراکنده کردن قطعات کلکسیون در سراسر اتاق. یک پرنده کوچک ممکن است از روی طاقچه بالای یک شومینه آواز بخواند، در حالیکه پرنده کوچک دیگر تمام مسیر را در بالا پرواز کند تا روی میز قهوه خوری فرود بیاید.
مهم نیست این لوازم چه باشند، بهترین کار نمایش آنها با نظم و ترتیب و در مجموعه هاست. چند قانون پابرجا برای چیدمان اقلام درون گروهها وجود دارد- که قانون سه تایی نامیده می شود. بنابراین، چیزهایی که دوست دارید را درون گروههای جمع کنید و با افتخار و با تناسب آنها را به نمایش بگذارید.این چیدمان مخصوصا در دکوراسیون آشپزخانه شما می تواند بسیار به چشم بیاید.

 

5) هنری که به دیوار آویخته می شود
شما می توانید به طور لفظی هر دیواری از اتاق خود را به گالری هنری شخصی خود تبدیل کنید. هرکس باید نوعی از هنر را در خانه خود به نمایش بگذارد- چه یک نقاشی رنگ روغن کمیاب باشد یا طراحی با ارزشی از روزهای پیش از دبستان کودکتان. یکی از موانع مسیر که بسیاری با آن برخورد می کنند چگونگی آویختن هنر به دیوار به نحوی مناسب است.
بهترین راه برای تضمین اینکه هیچ اشتباه و حفره میخ های نامطلوبی برای پر کردن وجود نداشته باشد، ترسیم و بریدن محیط خارجی فریم ها روی کاغذ است. به سادگی برش های کاغذها را روی دیوار خود نوار چسب بزنید، انتخاب های جایگذاری متعددی را امتحان کنید تا زمانی که نتیجه مطلوب را بگیرید.

 

6)ابتدا پارچه ها و منسوجات را خریداری کنید.
یک اشتباه متداول که بسیاری از ما مرتکب آن هستیم رنگ گردن در ابتداست. قلم موی نقاشی را زمین بگذارید! ابتدا شما نیاز دارید که پارچه ها و منسوجات اصلی اتاق را انتخاب کنید، مانند فرش ها و پرده ها.
چرا این؟ زیرا حقیقتا بسیار آسان تر است که ما پارچه هایی را که دوست داریم پیدا کنیم و سپس رنگی که با آن متناسب باشد را انتخاب کنیم. با اینکه یافتن پارچه ای که دوست داریم خیلی سخت تر است، همچنین همین اتفاق برای متناسب کردن رنگی که قبلا بر روی دیوارها قرار گرفته نیز اتفاق می افتد.
بنابراین، با در نظر داشتن بودجه و اندازه اتاق، برای خرید به گردش بروید. به نمونه پارچه ها، فرش ها، بالش ها و غیره نگاه کنید. چیزی که دوست دارید را پیدا کنید و سپس وقتی با انتخاب های طراحی خود خوشحال بودید، رنگ سایه ها یا سایه هایی از منسوجات تهیه شده انتخاب کنید. حال می توانید قلم موی نقاشی را بردارید و برای طراحی دکوراسیون خانه خود اقدام نمایید.

 

7) شخصیت اضافه کنید
در حالیکه نگاه کردن به نمایشگاه هایی که پر از اثاثیه مدرن دست اول هستند واقعا جذاب است، هیجان زده نشوید و همه چیز را در یک زمان و از یک جا خریداری نکنید.
انجام این کار منتهی به یک اشتباه متداول طراحی داخلی می شود- خریدن چیزهایی که بیش از حد مشابه هم باشند منتهی به یک خانه ای می شود که فاقد شخصیت است. چگونه شخصیت اضافه کنیم؟ به آرامی، در طول زمان. می تواند سالها طول بکشد تا خانه شما کاملا تکمیل شود و کاملا طراحی شود.
شخصیت درون طراحی داخلی شما و با اضافه کردن آن صندلی عجیبی که در دست دوم فروشی پیدا کرده اید، یا نقاشی شگفت انگیزی که دست فروش خیابانی آن را می فروخته، ساخته می شود. در آخر هفته سعی کنید به گردش برای خرید بروید، به آرامی در طول زمان شما چیزهایی را خواهید یافت که دوست دارید و شخصیت خانه تان را می سازید.

 

8) یک نقطه کانونی اضافه کنید
هر اتاقی نیاز به یک نقطه کانونی دارد- این مکانی را برای چشم ایجاد می کند که آرامش پیدا کند و یک اتاق را به یک کاربرد اختصاص می دهد (نکته: اتاق های بزرگتر می توانند بیش از یک نقطه کانونی داشته باشند). فراموش کردن اینکه به هر اتاق مقصود یا نقطه ای برای تمرکز ببخشیم یک اشتباه متداول است.
بعضی از اتاق ها ساده هستند- در یک اتاق تلویزیون نقطه کانونی همواره به تلویزیون و واحدی که روی آن قرار می گیرد ختم می شود، در حالی که تمام اشیای اصلی دیگر در اتاق (یعنی کاناپه ها/ صندلی ها) متمرکز می شوند و به سمت تلویزیون اشاره می کنند.
سایر اتاق ها کمی دشوارتر هستند، مانند اتاق های نشیمن یا خلوتگاه ها. اثاثیه را در اطراف اتاق پراکنده نکنید- ابتدا یک کانون یا مقصود برای اتاق پیدا کنید، و سپس اثاثیه را در اطراف نقطه کانونی قرار دهید. برای مثال، یک شومینه، یک میز بازی، یک نقاشی بزرگ، یا حتی یک میز قهوه خوری که مهمانان را برای نشستن و مکالمه ترغیب می کند.

 

9) عتیقه های مادر بزرگ را اگر دوست ندارید نگه ندارید
همه ما اسبابی را داریم که دست به دست چرخیده اند. برخی از آنها دارایی های با ارزشی هستند، در حالیکه بقیه با بی میلی و گناه برای ما سنگینی می کنند.
آیا یکی از آن اشیای “گناهکار” را در خانه خود دارید؟ می دانید، آن قطعه ای که دست به دست به شما رسیده- شما از آن متنفر هستید، می خواهید آن را در انباری پنهان کنید، اما نمی توانید زیرا آن یک هدیه از مادر بزرگتان است؟ چرا این اشتباه طراحی دکور را انجام دهید؟ چرا چیزی در خانه خود داشته باشید که خوشحالی و لذت برای شماه به همراه نمی آورد؟
ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک مقصود جدید برای تمام چیزهایی که دست به دست به شما رسیده و از آن متنفرید پیدا کنید. یا آن را رنگ کنید، آن را به یکی دیگر از اقوام بدهید یا به خودتان اجازه دهید آن را بفروشید و در عوض آن چیزی را بخرید که دوست دارید. خودتان را رها کنید و خانه خود را پر از چیزهایی کنید که شما را خوشحال می کنند.

 

10) شخصیت خود را نشان دهید
خانه شما باید بیانگر این باشد که شما که هستید؛ باید شبیه یک یادبود شخصی از سفرهای شما، علایق شما، زندگی شما باشد. هیچ چیز بدتر از قدم گذاشتن به درون خانه کسی و خوشامدگویی شدن با دیوارهای بژ، مبلمان قهوه ای و یک چاپ تولید انبوه شده روی دیوارها که تظاهر به هنر می کنند، نیست.
اتاقی که در بالا ذکر شد فقط کسل کنندگی را فریاد می زند! و ما می دانیم خوانندگان ما از کسل کنندگی دور هستند. بنابراین وقتی به سراغ دکور خانه خود می رید خجالتی نباشید.
تمام چیزهایی را که دوست دارید گردآوری کنید، خانه خود را تبدیل به یک جای دنج بی نظیر کنید که در انتهای یک روز سخت به شما خوشامد می گوید، و همچنین یک داستان فریبنده به ملاقات کنندگان شما می گوید.

+ نوشته شده توسط مهران در شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 14:36 | نظر بدهید

چطور یک مبل بنفش را با دکور اتاق پذیرایی تان مطابقت دهید .

چطور یک مبل بنفش را با دکور اتاق پذیرایی تان مطابقت دهید

بنفش یک رنگ سلطنتی است که در رمز و افسون احاطه شده است، یک نوع رنگ است که شما رغبتی ندارید که به اتاق پذیرایی خود اضافه کنید، اما وقتی این کار را انجام دهید، متوجه می شوید که آن دکور هرگر بهتر از آن نمی شده است. اگر واقعا می خواهید یک تاثیر دیداری قوی ایجاد کنید، یک مبل بنفش انتخاب کنید. مطمئنا آن تبدیل به یک نقطه کانونی برای اتاق می شود.با استفاده از این تکنیک می توانید دکوراسیون منزل خود را منحصر به فرد تر نمایید.

 

بنفش به خوبی با خاکستری ترکیب می شود بنابراین این پالت رنگ را برای اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن امتحان کنید. شما می توانید دیوارها را خاکستری تیره و شاید تعداد کمی اثر ملایم چوب طبیعی رنگ کنید تا به دکور خود گرمی ببخشید و باعث این شوید که اتاق آسوده تر احساس شود.

این یک نوع طراحی مشابه است اما این بار با مبلمان سرخابی سیر و یک رنگسایه خاکستری کمرنگ روی دیوار پشت آن. چراغ پایه دار خیلی بزرگ واقعا یک خصوصیت عالی است. ما همچنین متوجه می شویم که کفپوش واقعا جذاب است، با نوارهایی با فاصله نامنظم و یک نوع قهوه ای که به ندرت جلب توجه می کند.

طبقه بندی بنفش به عنوان یک رنگ گرم یا سرد دشوار است. بسته به رنگسایه، می تواند هر یک از این دو باشد. اگر می خواهید بر احساس و محیطی گرم تاکید کنید، در نظر داشته باشید که تعداد کمی جزئیات تاکیدی قرمز یا نارنجی نیز در اتاق اضافه کنید.با این روش می توانید در جهت رسیدن به یک دکوراسیون لوکس قدمی بزرگ بردارید.

 

بنفش اغلب به عنوان یک رنگ تاکیدی در طراحی و دکوراسیون داخلی سنتی و مدرن استفاده می شود اما می تواند در یک جایگاه سنتی نیز به همان اندازه زیبا به نظر برسد. یک جفت مبل یا کاناپه بنفش می توانند عناصر دکوری اصلی در یک اتاق پذیرایی سنتی باشند، که با یک شومینه، یک شمعدان تزئینی و یک قالیچه پوست گاو تکمیل می شود.

 

یک مبل چند قطعه¬ای بنفش تیره می تواند یک بخش نمایشی خاص در اتاق پذیرایی یا سینمای خانگی شما باشد. پارچه مخملی که توسط این مبل به تصویر کشیده شده است باعث می شود که به طرز باورنکردنی راحت به نظر برسد و آن نقاشی روی دیوار به طرزی عالی انتخاب شده است تا مبل چند قطعه ای را برجسته نشان دهد.

یک رنگسایه تیره از بنفش تنها توسط یک عنصر در اتاق به تصویر کشیده می شود مانند مبل در این مورد، می تواند یک جزء خوشایند باشد که با دیوارهای بژ، وسایل تاکیدی خاکستری و نورپردازی ملایم تضاد ایجاد می کند.

همان طور که بنفش می تواند فریبنده و سلطنتی باشد، رنگی است که می تواند در هنگام خلق یک دکور غیر رسمی استفاده شود. در هنگام انتخاب یک طراحی گلچین که شامل انواع رنگ های تاکیدی، نقش ها و الگوها است، این امکان پذیر است.در ضمن از این رنگ نیز می توانید برای دکوراسیون دفتر کار نیز استفاده نمایید.

 

با یک دسته کوسن تزئینی که روی مبلمان بنفش به نمایش گذاشته می شوند روحیه را تعدیل کنید. شاید روشی برای ترکیب برخی از راه راه های غیر رسمی، جزئیات گلدار و جزئیات با رنگ های خنثی بدون اینکه تضادها بیش از حد مشهود شوند وجود داشته باشد.

ما طرفداران واقعی ترکیب بنفش و چوب هستیم. ما متوجه هستیم که این تضاد بسیار زیباست و راهی برای خلق تعادل در اتاق است. به صورت ایده آل، بقیه دکور باید خنثی باقی بماند.

 

چراغ پایه دار آبی روشن قطعا یک جزء غیر منتظره در این اتاق پذیرایی منتخب است. این چراغ که کنار مبل بنفش قرار گرفته اتاق را شاداب می کند. این نوعی سرگرمی است که بسیاری از طراحی های منتخب از ان بهره می برند.

اگر تمایل دارید که یک دکور اعیانی خلق کنید یک مبل بنفش برای اتاق نشیمن انتخاب کنید. داشتن یک شومینه و همچنین کارهنری اگر به درستی انتخاب شده باشند، کمک بسیاری می کنند.

 

اگر بنفش رنگ مورد علاقه شماست اتاق را با وسایل تاکیدی بنفش برانگیخته کنید و اطمینان پیدا کنید که دکور به هم پیوسته باقی بماند. بنابراین اگر مبلمان بنفش انتخاب می کنید، همچنین تعداد کمی جزئیات کوچکتر بنفش نیز شامل کنید.

 

اگر می خواهید مبل شما برجسته باشد تنها به رنگ اکتفا نکنید. این مورد دارای یک شکل منحنی واقعا عجیب است که در ترکیب با طرح روی قالیچه و طراحی شکل هندسی روی پنل دیوارها منتهی به یک ظاهر جذاب و منحصر بفرد می شود.

+ نوشته شده توسط مهران در شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 14:35 | نظر بدهید

چرا ذهن ما فضاهای داخلی رنگی را بیشتر دوست دارد .

چرا ذهن ما فضاهای داخلی رنگی را  بیشتر دوست دارد .

وقتی وارد یک اتاق جدید می شوید، اولین چیزی که به آن توجه می کنید چیست؟ رنگ. چه واکنش شما به اندازه کافی مثبت باشد که باعث شود به این فکر کنید “باید یادم بماند که از او بپرسم از چه پالت رنگی استفاده کرده است”، یا به اندازه کافی منفی باشد که باعث شود بگویید” نمی دانم او به چه چیزی فکر می کند”، ما ملزم به شکل دهی یک عقیده می شویم. این به این خاطر است که ذهن¬های ما واقعا حیرت انگیز هستند. آنها در ثانیه هزاران جزئیات کوچک را دریافت می کنند، که ما حتی از بیشتر آنها به صورت هوشیارانه آگاه نیستیم. سپس ما برمبنای این جزئیات اداراک هایی را شکل می دهیم و بر اساس آنها عمل می کنیم. رنگ مقدار زیادی اطلاعات برای پردازش به مغز می دهد.
به مطالعه ادامه دهید تا تمام دلایلی که ذهن ما واقعا از فضاهای داخلی رنگی لذت می برد، را دربیابید. در انتها، شما به اتاق های خودتان یک یا دو نگاه اضافه تر خواهید انداخت.بله وجود رنگ ها می توانند در دکوراسیون داخلی ما تاثیرات زیادی را به همراه داشته باشند.

 

رنگ ها شخصیت ما را نشان می دهند
وقتی که واقعا درباره آن فکر می کنید، انتخاب های طراحی داخلی ما چیزهای زیادی درباره اینکه ما چه نوع افرادی هستیم می گویند. هر خانه نیاز به عناصر پایه یکسانی دارد” کف پوش ها، اثاثیه و نورپردازی. این برای گذران زندگی کافی است، اما ما بیشتر تلاش می کنیم تا آیتم های دکوری را پیدا کنیم که دوست داریم و از نظر زیبایی برای ما خوشایند هستند. شنیدن اینکه رنگ هایی که ما انتخاب می کنیم چیزهای زیادی درباره شخصیت ما می گویند خیلی دشوار نیست.


محققان دانشگاه وستمینستر یک ارتباط بین اولویت رنگ و ویژگیهای شخصیتی یافته اند. آنها متوجه شده اند که افرادی که رنگ های مشابهی را ترجیح می دهند احتمالا در برخی از خصوصیات یکسان مشترک هستند:
قرمز: هدف گرا، مصمم
نارنجی: پر انرژی، شاد
زرد: خوش معاشرت اما قابل کنترل، متقاعد کننده
سبز: مهربان و کمک کننده
آبی: تحلیل گر، محتاط
بنفش: راحت، به جاه و مقام ارزش می دهد
سفید: صلح طلب، اغلب خوب در سازماندهی
سیاه: محافظه کار، اما اغلب خلاق
قهوه ای: عمل گرا، مستعد در کامل کردن وظایف

حال شما با توجه به خصوصیات رنگ ها می توانید از آنها در فضای دکوراسیون منزل خود استفاده نمایید.


به اطراف خانه خود نگاه کنید. نگاه کنید تا ببینید آیا رنگسایه های یکسانی بارها و بارها در طراحی شما مکررا ظاهر شده اند. این رنگ ها چطور با شخصیت شما مطابقت می یابند؟ با اینکه وقتی بحث نوع شخصیت مطرح می شود این تحقیق تنها عامل تعیین کننده نیست، فکر کردن درباره آن جالب است.

رنگ ها روی روحیه تاثیر می گذارند
به همان اندازه که طراحی داخلی در این باره است که یک اتاق از نظر بصری چطور به نظر می رسد، درباره خلق یک تُن کلی برای فضا نیز است. اکثر ما ترجیح می دهیم که اتاق خواب هایمان دارای یک احساس آرامش بخش باشند تا بتوانیم استراحت شبانه خوبی داشته باشیم. برعکس، اتاق های غذاخوری و سایر فضاهایی که ما پذیرایی از مهمانان را بیشتر در آن انجام می دهیم باید پرانرژی احساس شوند. تا جاییکه به زمینه روانشناسی رنگ مربوط می شود، رنگ ساده ترین راه برای به دست آوردن روحیه مطلوب شماست. این نکات را در هنگام طراحی دکور فضاهای داخلی خود در نظر داشته باشید.
• اگر می خواهید فضا پر انرژی احساس شود: رنگ های گرم راه حل آن هستند- قرمز، زرد، و نارنجی
• اگر می خواهید فضا آرامش بخش احساس شود: رنگ های سرد مثل آبی، سبز، یا یک بنفش روشن را انتخاب کنید.
صرفنظر از اینکه چه رنگهایی را انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که تعادل یک کلید است. مقدار زیادی از یک رنگسایه طاقت فرسا به نظر خواهد رسید. به خاطر داشته باشید که رگه هایی از رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، قهوه ای یا خاکستری را به هر فضا اضافه کنید. اگر مطمئن نیستید که چه رنگ هایی با هم سِت می شوند، مقداری زمان روی وبسایت های طراحی مانند freshome صرف کنید تا محرک های خود را بیابید یا به یک طراحی داخلی دست پیدا کنید.

 

رنگ می تواند ادراک ما را تغییر دهد
می خواهیم شرط ببندیم که شما در نقطه ای آرزو کرده اید که خانه تان کمی فضای قابل استفاده بیشتری داشته باشد. این درست است، ما نیز این آرزو را کرده ایم.خوشبختانه، حتی وقتی بودجه های ما مانع از این می شوند که داخل فضاهای داخلی لوکسی که آرزو داریم بشویم، رنگ های مناسب می توانند چشمان ما را با این باور که اتاق های ما کاملا جادار هستند، فریب دهند.
هنگام طراحی فضایی کوچک، دیوارها را با رنگی روشن تر مثل یک رنگ شمعی نقاشی کنید. در سقف نیز با یک رنگسایه روشن ادامه دهید. برای آنهایی که به دنبال بیشترین تاثیر هیجانی هستید، در نظر داشته باشید که اسباب خود را همرنگ دیوارها کنید. تشابه باعث خواهد شد که دو عنصر از نظر دیداری ترکیب شوند، که ظاهری گشوده تر خلق خواهد کرد.
برعکس، اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که اتاق های زیادی برای سیر کردن دارید، اما نگرانید که فضای شما ممکن است سرد و غیر صمیمی دیده شود، با رنگ ها جسورانه پیش بروید. رنگ های روشن چشمگیر هستند، بنابراین آنها را روی دیوارهای مقابل به کار ببرید تا کمک کنید اتاق از نظر دیداری با هم متناسب باشد.با توجه به این خاصیت رنگ ها حال می توانیم برای تغییر ادراک خود تغییراتی در دکوراسیون آشپزخانه دهیم و رنگ های ان فضا را تغییر دهیم.

 

رنگ ها باعث می شوند اتاق ها کامل به نظر برسند
همه ما احساس قدم گذاشتن به درون یک اتاق ناتمام را می شناسیم: دیوارها عمدتا خالی هستند، اثاثیه زیادی وجود ندارد، و فقط به نظر می رسد برخی از عناصر یکپارچه گم شده اند. اگر شما یکی از خوانندگان freshome هستید، شما احتمالا با احساس حبس شدن نفستان به خاطر طراحی داخلی مجلل آشنا هستید، که به نظر می رسد در آن هر قطعه در هماهنگی کل اتاق نقشی ایفا می کند.
رنگ آن نیروی یکپارچه کننده است. با انتخاب چند رنگسایه که به خوبی با هم متناسب باشند و به کارگیری آنها در سراسر طراحی اتاق، شما فضاهایی خلق خواهید کرد که به خوبی تمام شده به نظر می رسند. اگر ذاتا این موهبت جفت کردن رنگ ها با یکدیگر را ندارید، لوازم بهترین جا برای شروع هستند. یک بالش کوچک یا دیوار آویز که دوست دارید استفاده کنید و از آن به عنوان یک انگیزه استفاده کنید. سه رنگسایه مختلف از آن وسیله استخراج کنید و سپس آنها را روی دیوارها، اثاثیه، کف پوش ها و وسایل دکوری به کار ببرید. یک نکته برای انتخاب سفید: سفید به بهترین شکل نور را از تمام رنگ های موجود در طیف انعکاس می دهد، بنابراین انتخابی عالی برای اتاق های است که کل مقدار نور خورشید را دریافت نکنند. اما، مجددا، همه چیز به تعادل مربوط است. اگر سفید را یک رنگسایه برتر می دانید، سایر رنگ ها را تا حد ممکن روشن نگه دارید. یک مبل قرمز تاثیرگذار را برای فضای نشیمن خود انتخاب کنید یا جزیره آشپزخانه خود را با آبی روشن رنگ کنید تا مانع از این شوید که چیزها بی روح به نظر برسند.

 

وقتی بحث طراحی داخلی مطرح می شود، رنگ یک موضوع داغ است. افراد یا یک رنگ را دوست دارند یا از آن متنفرند، به ندرت بین آنها چیزهای بیشتری وجود دارد. این عجیب به نظر می رسد که روی یک سطح یکی از ساده ترین عناصر طراحی که باید ثابت باشد بسیار متضاد باشد، اما وقتی به روانشناسی پشت آن نگاه می کنید، یک واکنش قوی قابل درک است. نظریه بالا مشخص می کند که چرا ذهن های ما فضاهای داخلی رنگی را دوست دارند. این نکات را در پروژه طراحی داخلی بعدی خود در نظر بگیرید.

+ نوشته شده توسط مهران در شنبه سی و یکم مرداد ۱۳۹۴ و ساعت 14:35 | نظر بدهید
فضاهای داخلی فرانسوی چه چیزهایی درباره طراحی دکور می توانند به ما بیاموزند

کاملا شناخته شده است که وقتی صحبت از مد و سبک می شود، فرانسه دارای یک کیفیت وصف نشدنی خاص است. به عبارت ساده-پاریسی ها می دانند چطور لباس بپوشند. ما مطمئن نیستیم که چرا به آنها موهبت چنین استعدادی ارزانی شده است، اما به نظر می رسد، فرانسوی ها نه تنها می دانند خودشان چطور لباس بپوشند، بلکه می دانند چطور فضاهای داخلی خانه خود را پیراسته کنند.
به نظر می رسد فضاهای داخلی فرانسوی با شکوه در کنار هم جمع شده اند. می گوییم “در کنار هم جمع شدن” زیرا به نظر می رسد خانه های آنها دارای این شکوه عاری از مبالغه است که آماده پذیرایی است و از افراد دعوت می کند تا اندکی نشسته و توقف کنند- این معادل است با اینکه چگونه زنان فرانسوی در هنگام بیرون رفتن از درب یک شال می اندازند، و بدون دردسر آخرین شاهکار مهم را به لباس خود اضافه می کنند.
آیا همه ما خانه ای نمی خواهیم که با شکوه و بی دردسر باشد؟ اجازه دهید چند نکته از فضاهای داخلی فرانسوی را بر گرفته و ببینیم آنها چه چیزی درباره طراحی دکوراسیون خانه خانه های خودمان می توانند به ما بیاموزند.

 

شکوه عاری از مبالغه
مانند آن کمربند، روسری یا کفش عالی-مردم فرانسه می دانند چطور حس نفیس بودن را به لباس ها و خانه های خود بیفزایند. آن هرگز افراطی نیست، بلکه آنها به سمت خلق یک شکوه عاری از مبالغه می روند که ثروتمندانه به نظر می رسد، اما متظاهرانه نیست.
روشهای زیادی وجود دارد که ما بتوانیم کمی فراست به خانه های خود بیفزاییم. در اینجا چند ترفند فرانسوی وجود دارد که امروز امتحان کنید:
• پنجره های خود را با دراپه های شکوهمند بلند از سقف تا زمین بپوشانید. به حریر، ابریشم یا کتان با کیفیت فکر کنید
• کف زمین خود را با لایه ای قالیچه های تکه ای بپوشانید
• روی وسایل با کیفیت عالی سرمایه گذاری کنید-آنها باعث می شوند خانه شما گران و با شکوه به نظر برسد
• خود را تنها به چند قطعه مد روز که به عنوان یک افزودنی بیشتر، گنجانده می شوند، محدود کنید
اینها تنها چند روش برای غرق کردن خانه تان با احساس شکوه هستند. از یک چشم تیز استفاده کنید و سعی کنید خانه خود را با همان موشکافی که در هنگام چیدن مجموعه لباسهای خود به کار می گیرید بچینید.با به کار بردن نکات فوق می توانید تغییرات اساسی در دکوراسیون داخلی خود ایجاد نمایید.

 

روی قطعات با کیفیت سرمایه گذاری کنید
این می تواند اغوا کننده باشد، که به سراغ خرید وسایل از فروشگاهی ارزان برای خانه خود بروید، مخصوصا وقتی پول محدود باشد. این بزرگترین اشتباهی است که بیشتر ما هنگام طراحی دکور خانه های خود مرتکب می شویم.
با اینکه ممکن است پول محدود باشد، روی اثاثیه با کیفیت سرمایه گذاری کنید. این ممکن است به این معنی باشد که شما در یک خانه نسبتا خالی زندگی کنید که دارای یک مبل گران قیمت است، اما به مرور زمان شما خواهید توانست وسایل سرمایه گذاری شده بیشتری اضافه کنید و خانه خود را تنها با بهترین ها پر کنید.
در دراز مدت این روش طراحی دکور مطلوب تر است زیرا شما یک دکور خانگی مادام العمر خواهید داشت که با استقامت و پایدار باقی می ماند، نه اینکه با مبلی زندگی کنید که بعد از 6 ماه استفاده ضعیف و فرورفته می شود. بنابراین، پولی که به سختی به دست می آید را روی وسایل ارزان قیمت هدر ندهید و با صبر و حوصله روی وسایل مادام العمر برای خانه خود سرمایه گذاری کنید- شما بسیارخوشحال خواهید بود که این کار را انجام داده اید.وجود وسایل لوکس می تواند برای رسیدن به یک دکوراسیون لوکس مقدمه خوبی باشد.

 

عتیقه های فرانسوی
یک شکوه بدون پایان و جوهره¬ی کیفیت وجود دارد که عتیقه های فرانسوی می توانند به خانه شما پیشکش کنند. نقوش یک بوفه به سبک لوئیس XV، یا درخشش یک آینه با چوب و طلا، یا جذابیت هنری یک پرده منقوش قدیمی را در نظر بگیرید- شکی وجود ندارد که شما باید حداقل یک عتیقه فرانسوی را به خانه خود اضافه کنید.
مهم نیست که شما مینی مالیست باشید یا در یک اتاق از جنس چوب زندگی کنید- عتیقه های فرانسوی با هر شکل و سبکی سِت می شوند، مناسب تمام سلیقه ها هستند و در عین حال همزمان فراست فرانسوی را به دکور شما می افزایند.حتی از عتیقه ها می توانید در دیزاین دکوراسیون آشپزخانه خود نیز استفاده نمایید.


اگر احساس می کنید این وسایل قدیمی ممکن است از محدوده توان مالی شما خارج باشند، آنگاه در نظر داشته باشید که به حراجی سایت هایی مانند Ebay سربزنید یا بازارهای خیابانی را جستجو کنید- این مکانها احتمالا دارای انواعی جواهرات پنهان با قیمتی پایین تر از یک عتیقه فروش هستند. برای کمک بیشتر راهنمای مبتدی ها برای خرید عتیقه ها را بخوانید.

مقداری درخشش و زرق و برق اضافه کنید
طلا و طلاکاری برابر با زرق و برق هستند، و هیچ چیزی دلرباتر از یک خانه فرانسوی نیست. مجددا، اجازه دهید در نظر بگیریم که زنان فرانسوی چطور لباس می پوشند-آنها یک لباس ساده مشکی می پوشند و با افزودن چیزی غیرمنتظره آن را به یک دست لباس اصل تبدیل می کنند-یک کمربند باریک با نقش پلنگ، کفش های قرمز، یک رشته مروارید شکوهمند، یا یک دستبند طلای مچی ضخیم. زنان فرانسوی می دانند چطور با لایه بندی لوازم تنها به روش درست جالباسی خودشان را پر از درخشندگی کنند- و به نظر می رسد آنها این کار را با خانه هایشان نیز به خوبی انجام می دهند.
خانه های آنها از طریق آینه های طلاکاری شده، شمعدان های کریستالی، اثاثیه کلاسیک با پوشش پارچه های با کیفیت، و احساس درخشش افزوده از طریق متعلقات، پر زرق و برق می شود.
اگر درخشش و طلا برای شما مناسب نیستند، آنگاه سعی کنید با افزودن کوسن های قرمز شاد و روشن به مبلمان خود جذابیت اضافه کنید یا یک پتوی خزدار مجلل که در کنار تخت یا مبل شما انداخته شده را امتحان کنید. شیشه و آینه ها نیز روشی عالی برای افزودن درخشش و شکوه به خانه شما هستند. به دکور خود آینه ها را اضافه کنید، یا یکی از میزهای عسلی مدرن با پوشش آینه را که اخیرا خیلی محبوب شده را امتحان کنید.با این کاردکوراسیون منزل شما بسیار زیباتر از قبل خواهد شد.

 

 

آیا اکنون در طراحی فرانسوی روان هستید؟ خوب احتمالا نه، اما اگر برخی از این ترفندهای طراحی فرانسوی را به فضاهای داخلی خانه خود اضافه کنید، شما ممکن است کمتر احساس یک خارجی را داشته باشید.
ما دهه هاست که مد فرانسوی را تقلید می کنیم، پس چرا از خانه های آنها نیز تقلید نکنیم؟ آنها قطعا دارای ایده های بسیاری هستند که ارزش کپی کردن را دارد.