اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

اطلاعات عمومی

خصوصیات

 

همیشه مساله هوا رسانی تازه در ساختمان ها و دیگر محیط ها موضوعی بسیار مهم و حیاتی بوده چرا که به طور مستقیم می تواند بر میزان رفاه و آسایش افرادی که در آن مکان زندگی می کنند تاثیر مستقیم بگذارد.همچنین اگر قصد نگه داری مواد غذایی را در یک ساختمان دارید بحث تهویه مطبوع باید به صورت جدی تر و علمی تر دنبال شود.در این بین انواع شرکتهای تهویه مطبوع به صورت علمی و عملی در این زمینه مشغول به فعالیت هستند و از آن جمله شرکت تهویه ارس با تجربه چندین ساله آماده خدمت گذاری در این بخش برای شما هموطنان عزیز می باشد.دستگاه هایی که برای تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند هر کدام دارای حجم و اندازه و قدرت خاص خود هستند و با توجه به میزان جا بجایی هوا و میزان راندمانی که در نظر داریم می بایست برای محیط مورد نظرمان مناسب ترین دستگاه را انتخاب نماییم. برای این منظور دوباره پای شرکتهای تهویه مطبوع به وسط کشیده می شود و شما می توانید با مشاوره گرفتن از این شرکت ها در نهایت انتخاب دقیق تری داشته باشید. همکاران ما در تهویه ارس اماده پاسخگویی به سوالات فنی شما در این زمینه می باشند.

 

شرکتهای تهویه مطبوع

سیستم های تهویه مطبوع به سه دسته کلی تقسیم بندی می شوند:
اولین مورد سیستم هایی هستند که عمل هوا رسانی و در واقع تهویه را تنها با سیال هوا انجام می دهند و معروف هستند به سیستم های تمام هوا.دومین مدل دستگاه هایی هستند که عمل تهویه مطبوع را با آب و هوا به صورت همزمان انجام می دهند و سومین مدل هم عمل تهویه را تنها با آب انجام می دهد.هر کدام از این روش ها دارای معایب و مزایای خاص خود هستند و بهتر است در این مورد اگر نیاز به مشاوره دارید حتما با یکی از شرکتهای تهویه مطبوع تماس گرفته و سوالات خود را در این زمینه جویا شوید.
در زیر به صورت کلی اجزای یک سیستم تهویه مطبوع را نام خواهیم برد:
اولین بخش هر سیستم تهویه مطبوع منابع حرارت می باشد.این منابع از طریق الکتریسیته و یا مصرف سوخت تولید حرارت کرده و با توجه به نوع سیالی که برای این امر استفاده می شود به دو نوع دیگ حرارتی و کوره حرارتی نام گذاری می شوند.
بخش بعدی از یکی سیستم تهویه مطبوع منابع برودت می باشد.این منابع به صورت عمومی در سیستم های گرمایش و سرمایشی با نام چیلر شناخته می شوند و به چند مدل ضربه ای-معمولی و جذبی تقسیم بندی می شوند.در هر دو نوع سرمایش در اثر بخار شدن ماده‌ای به نام ماده مبرد که معمولاً گازی شکل است ایجاد می‌گردد.

 

شرکتهای تهویه مطبوع


قسمت بعدی که در سیستم های تهویه مطبوع به کار گرفته می شود مخزن انبساط است.این قسمت را می توان تنها در سیستم هایی که به صورت تمام آب استفاده می شوند یافت. در واقع وظیفه اصلی منبع انبساط کنترل تغییر حجم سیال است.باز هم به شما توصیه می کنیم هر چند مطالعات بالایی در این زمینه دارید اما در نهایت برای انتخاب نهایی حتما با یکی از شرکتهای تهویه مطبوع در این زمینه ابتدا مشاوره کرده و سپس اقدام نهایی را انجام دهید.
بخش بعدی که می توان به آن اشاره کرد پمپ ها می باشند.این قسمت در واقع وظیفه به حرکت در آوردن سیال را بر عهده دارد.پمپ هایی که برای حرکت سیال مایع به کار گرفته می شوند از نوع پمپ های حلزونی شکل هستند و انهایی که برای حرکت سیال گاز مورد استفاده قرار می گیرند فن می باشند.فن ها در این دستگاه در دو مدل جریان محوری و جریان عمودی مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکتهای تهویه مطبوع


بخش بعدی که در دستگاه های تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه های رطوبت گیر می باشد.وظیفه این دستگاه ها همانطور که اسم آنها مشخص است گرفتن رطوبت درون هوا است.برای این منظور از یک کویل استفاده می شود.کویل‌ها در واقع محلهای تبادل حرارت در سیستم‌های سرمایش گرمایش هستند. کویل‌ها را بر اساس عملکرد می‌توان به دو نوع سرمایشی گرمایشی تقسیم کرد. همینطور کویل‌ها را بر اساس سیال به سه دسته زیر تقسیم می‌کنند که در زیر به آن اشاره کرده ایم:

1. هوا به هوا
2. آب به هوا یا بالعکس
3. آب به آب

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:19  توسط کمال  |  نظر بدهید

قسمت بعدی قطره گیر ها

 

 انواع برج خنک کن

 

در واحد های صنعتی یکی از مهمترین بخش هایی که دارای نقش بسیار کلیدی بوده برج های خنک کننده می باشند.همانطور که از نام آنها مشخص است این دستگاه برای عمل خنک سازی دستگاه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.از انواع برج خنک کنمی توان به سه مدل مرطوب-خشک و مرطوب و خشک اشاره کرد که هر کدام بر اساس اقلیم جغرافیایی خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.با توجه به واحد صنعتی که قرار است در آن از انواع برج خنک کن استفاده گردد می بایست حجم و اندازه این دستگاه ها مشخص شود.
کولینگ تاور یا همان برج خنک کننده با توجه به نوع طراحی و همچنین با استفاده از آب عمل خنک کنندگی را انجام می دهد.در واقع از ایجاد سطح تماس آب و هوا است که عملیات خنک سازی صورت می گیرد.شرکت تهویه ارس نیز با وجود کادری مجرب و تجربه چندین ساله در این زمینه آماده طراحی و تولید انواع برج خنک کن برای واحد های صنعتی شما می باشد.در زیر توضیحات کاملی در مورد نحوه عملکرد هر کدام از این سه مدل که عرض کردیم نوشته ایم که با مطالعه آن می توانید در نهایت برای واحد صنعتی خود بهترین مدل را انتخاب و سفارش دهید.

 انواع برج خنک کن


برج خنک کننده مرطوب:
در این مدل نقش اساسی را آب بازی می کند و در واقع با ایجاد سطح تماس میان آب و هوا باعث می گردد که دمای آب گرم شده به هوا منتقل گردد و در نتیجه آب خنک شده نیز از بالای برج پس از عبور از مسیر تایین شده به حوضچه نصب شده در پایین برج خواهد ریخت.در این مدل هوای گرم شده به شکل بخار از بالای برج و از محل تایین شده خارج می گردد.در انواع برج خنک کن که به صورت مرطوب کار می کنند باید به یک نکته توجه کرد و آن اینکه به دلیل اینکه در مدل فوق پراکندگی آب به اطراف زیاد است پس باید دقت کرد و محل قرار گیری آنرا در واحد صنعتی طوری تایین کرد که آب های پخش شده باعث آسیب رساندن به دیگر دستگاه های صنعتی نشود.
همچنین باید توجه داشت به دلیل تبخیر بسیار بالایی که در این روش صورت می پذیرید در واقع مصرف آب بالایی رخ می دهد و از این روش فقط باید در محیط هایی که دسترسی به آب فراوان باشد استفاده کنیم.برای دیگر محیط های گرم و خشک از مدل هایی که در پایین خواهیم گفت می توانید استفاده نمایید.
برج خنک کننده خشک:
در این روش مکانیزم طراحی را تغییر داده ایم و باعث شده ایم تا عمل تبخیر آب که به منظور خنک سازی انجام می شود کمتر اتفاق افتاده و در نتیجه به آب کمتری نیز برای انجام فرآیند خنک سازی احتیاج باشد.آب در این مدل از لوله های پره داری عبور خواهد کرد و در میان این پره ها هوای سرد را وارد کرده و در واقع با این تکنیک باعث سرد شدن آب درون لوله های پره دار خواهیم شد.در انواع برج خنک کن خشک در واقع برای جابجایی هوا از دو روش طبیعی و مکانیکی استفاده می کند.در روش کشش طبیعی هوا به دلیل عدم وجود فن مصرف انرژی الکتریکی نیز کمتر خواهد بود,اما در مدل کشش مکانیکی از یک فن برای جابجایی هوا استفاده می کنند و این نیز خود اتلاف انرژی الکتریکی را به همراه خواهد داشت.

 انواع برج خنک کن

 

برج خنک کننده خشک و مرطوب:
هر کدام از مدل های بالا دارای معایب بزرگی هستند که همین امر منجر به طراحی انواع برج خنک کن به روش خشک و مرطوب کرده است.در واقع تلفیقی از دو روش بالا بوده که تا حد ممکن سعی بر حذف معایب هر دو روش و افزودن مزایای آنها در این مدل می باشد.در برج های مرطوب به دلیل پراکندگی آب و تبخیر بالا مصرف آب بیش از حد بوده و از میزان استاندارد بالا تر می باشد.در مدل خشک هم در موقع گرم شدن هوای محیط مشکلات زیادی را بروی کارکرد نیروگاه ایجاد می کند.

 انواع برج خنک کن


در انواع برج خنک کن خشک و مرطوب سیستم دارای دو مسیر هوای موازی و دو مسیر آب سری بوده و عمل خنک سازی در مرحله خشک و مرطوب صورت می گیرد. قسمت بالایی برج به صورت خشک بوده قسمت پایینی هم به صورت مرطوب عمل می کند. برای کاهش اتلاف آب ابتدا عمل خنک سازی در حالت خشک صورت می گیرد و در مرحله دوم به صورت حالت مرطوب عمل خنک سازی نهایی انجام می شود.حال این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که از میان انواع برج خنک کن از چه مدلی برای واحدهای صنعتی خود استفاده نمایید. در این بین شرکت تهویه ارس نیز آماده ارائه هر گونه مشاوره فنی و تخصصی در این زمینه می باشد.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:18  توسط کمال  |  نظر بدهید

طراحی منحصر به فرد

 

تعمیرات برج خنک کننده

 

در چند سال گذشته با پیشرفت تکنولوژی در بخش صنعتی ایران خوشبختانه شاهد آن هستیم که بسیاری از مواردی که تا دیروز نیاز بود در خارج از کشور انجام شود و ارز بسیاری از کشور خارج کند امروز به دست متخصصان ایرانی در کشور و به طور کامل صورت می گیرد. از بخش طراحی و تولید گرفته تا تعمیرات برج خنک کننده .شرکت تهویه ارس نیز این افتخار را دارد تا اعلام نماید با وجود کادر فنی مجرب و با چندین سال تجربه موفق در زمینه برج های خنک کننده آماده ارائه خدمات طراحی و تولید و تعمیرات برج خنک کننده در سراسر کشور است.


در یک دسته بندی خاص می توان برج های خنک کننده را در دو بخش قرار داد:
1-برج هایی که با کشش طبیعی هوا کار می کنند
2-برج هایی که با کشش مکانیکی هوا کار می کنند
این دو مدل خود به دوسته زیر مجددا تقسیم بندی می شوند:
برج های با جریان متقبال 
برج های با جریان عرضی
در کل برای تعمیرات برج خنک کننده باید ابتدا بتوانیم تحلیل درستی از نحوه عملکرد آن در ذهن داشته باشیم.در غیر اینصورت نمی توان به راحتی عملیات عیب یابی را انجام داد.با شناخت انواع برج های خنک ساز و همچنین مکانیزم های به کار رفته در آنها روند تعمیرات خود به خود روان تر و آسان تر انجام می شود و می توان با اطمینان بیشتری دست به این کار زد.مثلا در مدل هایی که با کشش طبیعی هوا کار می کنند باید بدانیم که در انواع کلی زیر می باشند:
1-استخرهای خنک کننده
2-استخرهای آبپاش
3-استخرهای تزیینی

تعمیرات برج خنک کننده


مدل اولی که در نوع خود ساده ترین و معمولی روش خنک سازی است از تماس آب با هوا در سطح استخر جهت خنک سازی استفاده می کند و البته بخش دیگری از خنک سازی نیر توسط تبادل حرارت و انتقال آن به دیواره ها و کف استخر انجام می گیرد.برای تعمیرات برج خنک کننده که با این مدل کار می کند باید گفت شرکت تهویه ارس با بهترین کیفیت ممکن می تواند به شما خدماتی مطلوب ارائه دهد.البته دقت نمایید که اگر راندمان کاری برایتان مهم می باشد به هیچ وجه از این مدل در واحدهای صنعتی خود استفاده نکنید چرا که این روش دارای خنک کنندگی پایین تری نسبت به دیگر مدل های مشابه می باشد.
در مدل استخرهای آبپاش با قرار گرفتن آبپاش هایی که چندین فوت بالاتر از استخر قرار گرفته اند عمل خنک سازی را انجام می دهند.بدنه این استخرها دارای دیواره های روزنه دار گنبدی شکلی بوده و کار اصلی آنها جلوگیری از انتقال آب توسط جریان هوا می باشد.مزیت هایی که این روش نسبت به مدل اولی دارد این است که هم حجم و فضای کمتری را برای طراحی و ساخت ان نیاز دارید و هم اینکه مخارج احداث ان به مراتب کمتر از مدل اولی خواهد بود.همچنین در مبحث تعمیرات برج خنک کننده این مدل دارای استحکام بالاتری بوده و کمتر دچار مشکل خواهد شد.

تعمیرات برج خنک کننده


و مدل سومی که با نام استخرهای تزیینی نام بردیم برای مواردی استفاده می شود که سیستم مورد استفاده ما کوچک می باشد. البته در این روش تبخیر آب بسیار بالا است و به همین دلیل محیطی را در اطراف دستگاه ایجاد می کند که برای رشد باکتری ها و قارچ ها بسیار مناسب می باشد.و البته اگر بخواهیم به مزایای آن روش اشاره کنیم باید گفت دامنه خنک کنندگی آنها بسیار زیاد می باشد.بیشترین مصرف استخرهای تزیینی در رستوران ها و هتلهای بزرگ است .
یک نمونه دیگر از برج های خنک کننده که میزان خنک کنندگی آنها بستگی به حرکت هوا دارد را اصطلاحا برج های جوی می گویند و همانطور که از اسمشان هم مشخص است عمل خنک کنندگی آنها دقیقا بستگی به وزش باد دارددر این مدل آب از بالای برج به طرف پایین سرازیر شده و جریان هوا به طور افقی باعث قطع شدن جریان عمودی آب خواهد شددر مبحث تعمیرات برج خنک کننده برای این مدل باید گفت به دلیل در دسترس نبودن قطعات یدکی انها دارای عمر کوتاهی می باشند. همچنین باید دقت کرد به دلیل بلند بودن این برج ها باید در هنگام طراحی و ساخت از استحکام بالایی برخوردار باشند تا در مقابل جریان باد بتوانند مقاومت داشته باشند.به همین منظور برای بالا بردن استحکام این مدل از لنگر استفاده می کنند.

تعمیرات برج خنک کننده


مدل دیگری از این محصولات وجود دارند که به برج خنک کننده با کشش طبیعی معروف می باشند.برای اولین بار در حدود 100 سال پیش در هلند نخستین برج با کشش طبیعی طراحی و ساخته شد.جنس این برج از چوب بود و بعد ها که تکنولوژی آن پیشرفته تر شد جنس بدنه اش از چوب به فلز تغییر یافت.و امرزوه شاهد هستیم که به جای استفاده از استیل در ساخت بدنه از بتن مسلح استفاده می کنند.در مورد تعمیرات برج خنک کننده با کشش طبیعی شرکت تهویه ارس آماده خدمات رسانی به شما عزیزان در سراسر کشور می باشد.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:18  توسط کمال  |  نظر بدهید

طبیعی برج خنک کن

 

پکینگ برج خنک کننده

یکی از مهمترین قسمت های هر برج خنک کننده چیزی نیست جز پکینگ. پکینگ برج خنک کننده در واقع به منظور افزایش تبادل حرارتی میان آب و هوا مورد استفاده قرار می گیرد.این قسمت می بایست سطح تماس هوا و آب را افزایش دهد تا انتقال دما با سرعت و کیفیت بهتری انجام شود.همچنین برای بالا بردن کیفیت انتقال دما علاوه بر افزایش سطح تماس باید سرعت جریان آب کاهش یابد تا این سطح تماس مدت طولانی تری انجام شود. پکینگ برج خنک کننده در انواع مدل های مختلف طراحی و ساخته می شود. یکی از این مدل ها به صورت شبکه ای بوده و در دو نوع عشایی و ورق مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی دیگر از انواع مدل های پکینگ برج خنک کننده معروف است به پکینگ فیلم.در این مدل قطرات آب بروی ورقهای پکینگ تشکیل یک لایه می دهند و باعث می شود تا هوایی که در لابه لای فضای پکینگ عبور می کند باعث تبخیر سطحی لایه آب بوجود آمده شود.همین امر باعث خنک شدن و پایین امدن دمای آب شده و در نهایت آب خنک شده به حوضچه در پایین برج خنک کننده انتقال داده می شود.مدل بعدی از پکینگ برج خنک کننده که بسیار مورد استفاده قرار می گرد مدل اسپلش می باشد.عمل خنک کنندگی در این روش بدین صورت انجام می شود که قطرات آب پس از برخورد به این دستگاه به قطرات بسیار ریز تری تبدیل شده و این قطره های ریز در مجاورت با هوا خیلی سریع تر خنک می شوند. با استفاده از این ترفند است که در واقع عمل انتقال دما صورت می گیرد.

پکینگ برج خنک کننده


اگر بخواهیم مدل های مختلف اسپلش را نام ببریم می توان به مواردی همچون پکینگ تیوپ اسپلش-گرید اسپلش-رندوم اسپلش اشاره کرد.که هر کدام دارای خصوصیات و کاربردهای خاص خود می باشند. به عنوان مثال در پکینگ برج خنک کننده مدل تیوپ اسپلش این قابلیت وجود دارد تا در تمامی مدل های برج های خنک کننده مورد استفاده قرار گیرد.اما بهترین راندمان را در مدل کراس فلو می توان از آن انتظار داشت.این پکینگ تا دمای 120 در جه سانتیگراد مقاوم بوده و می توان انتظار یک عملکرد خوب را از آن داشت.استحکام و طول عمر زیاد از دیگر خصوصیات این مدل به شمار می رود.
مدل دیگر این پکینگ با نام گرید اسپلیش معروف بوده و بیشتر در آب های با سختی بالا و در محیط های آلوده مورد استفاده قرار می گیرد.از این مدل بیشتر در برج های بزرگ بتنی و فایبر گلاس استفاده می شود.از این مدل می توان در صنایع پترو شیمی و صنایع فولاد به وفور مشاهده کرد.میزان مقاوم بودن در برابر دما نیز تا 120 درجه برای آن پیش بینی شده است.

پکینگ برج خنک کننده


مدل بعدی که می توان به آن اشاره کرد مدل رندوم اسپلش است. در این پکینگ با توجه به طراحی بسیار منحصر به فردش به جرات می توان گفت که در انواع برج های خنک کننده بدون هیچ محدودیتی می توان از ان استفاده کرد.این پکینگ برج خنک کنندهدر انواع جریان های مخالف و جریان های متقاطع براحتی و بدون هیچ%NK/KP/D9�نه مشکلی کار می کند.
شرکت تهویه ارس با چندین سال تجربه درخشان در زمینه انواع برج های خنک کننده و تجهیزات تهویه مطبوع آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در سراسر کشور می باشد.شماد اگر می خواهید برای واحد صنعتی خود بهترین پکینگ برج خنک کننده را انتخاب و خریداری کنید قبل از این کار می توانید با تماس با مشاورین خبره و با تجربه شرکت تهویه ارس بهترین انتخاب را بر اساس نیازهای واحد صنعتی خود انجام دهید.

پکینگ برج خنک کننده


در واقع شما باید با توجه به فاکتورهای مختلف بتوانید بهترین نوع پکینگ را برای واحد صنعتی خود انتخاب کنید.هدف اصلی این است تا با بهترین کیفیت ممکن عمل خنک کنندگی در برج صورت گیرد و همانطور که در بالا نیز گفتیم انتخاب یک پکینگ برج خنک کنندهمناسب می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.در کل اگر بخواهیم به خصوصیات یک پکینگ خوب در برج خنک کننده اشاره کنیم می توانیم به مواردی همچون:
1-مقاوم در برابر عوامل شیمیایی آب
2-مقاوم در برابر خوردگی
3-مقاوم در برابر درجات بالای آب گرم تا 50 درجه 
4-در مقابل عبور جریان هوا کمترین افت فشار استاتیک را داشته باشد
البته مساله اقتصادی بودن نیز برای بسیاری از عزیزان یک فاکتور مهم تلقی می شود. برای این موضوع باید گفت در میان انواع پکینگ ها مدل غشایی آن به دلیل قیمت تمام شده پایین بیشتر مورد توجه بوده و در اکثر واحد های صنعتی از این مدل استفاده می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.